Jag har i höst införskaffat mig en ny klippmaskin. En batteridriven klippmaskin var en självklarhet för mig då en sladd kan utgöra en onödig skaderisk, exempelvis kan den fastna och skrämma upp hästen. En klippmaskin med sladd gör dig även beroende av eluttag och förlängningssladd. Du får med den batteridrivna klippmaskinen möjligheten att kunna klippa utomuhs vilket är perfekt för den hästallergiska. Batteridrivna maskiner kräver dock att man är nogrannare med att man förvarar den i rumstemperatur och i en torr miljö och likaså är rengöringen viktig.
 
Jag kollade runt på marknadens klippmaskiner och hittade tre som föll mig i smaken. Här nedan har jag länkat till produkt och även skrivit positiva och negativa egenskaper:
 
Hööks - Xplorer Heiniger, en batteridriven klippmaskin för 5 000 :-
+ Lätt, endast 1 kg
+ Tyst, 64 dB
+ 2 timmars batteritid
- dyr
 
Granngården - en batteridriven klippmaskin för 2 500:-
+ 1,2 kg
+ 2 timmars bateritid (extrabatteri ingår)
+ prisvärd
+ tyst
Lyckliga fåret - Aesculap Equipe CL, en batteridriven klippmaskin för 6 000:- 
+ Visar kvar användningstid
+ Tyst, 70 db
+ Lätt, 1 350 g
+ samma motorstyrka som nätanslutna klippmaskiner.
- 1 timmes batteritid, ett extrabatteri kostar 1300kr.
- dyr

Lyckliga fårets klippmaskin är den bästa absolut bästa klippmaskinen på marknaden med sin starka motor och långa livstid. Den är perfekt om man har flera hästar som man klipper flera gånger per säsong. För min del räcker det gott och väl med klippmaskinen från Granngården. Den klarar av Albertinos päls utan problem och är dessutom lätt, smidig, tyst och billig. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress