5 oktober 2018

5 timmar i stallet

Allmänt

Idag är det fredag och jag har haft sovmorgon till klockan åtta. Jag somnade vid tio och trodde att jag skullle vakna vid klockan sex som vanligt men lyckades faktiskt sova tio timmar i sträck. Nu känner jag mig väldigt utvilad. Idag ska jag först och främst till plugget till klockan två. Efter kör jag direkt till stallet där jag kommer att spendera fem timmar, eller rättare sagt fyra timmar i stallet och en timme på vägen till och från stallet. Först ska Q få ett ridpass i paddocken om vädret tillåter. Jag tänker lägga fram några markbommar och cavaletti och rida några programdelar ur LC:1. Planen är att rida igenom hela programmet på söndag. Albertino ska få gymnastikhoppa. Självklart ska lite stallarbete göras också, boxarna ska mockas, vattnet ska fyllas på och höt packas men det går fort då båda hästarna är väldigt renliga av sig i boxen.Jag hoppas kunna vara klar i stallet till klockan sju och då kunna köra hem. Det blir en lugn fredagskväll med tacos och upp tidigt på lördag morgon. 
 
Ett tips till sin ryttarutrustning nu när det är mörkt ute om kvällarna är denna billiga, lätta och smidiga pannlampa från Clas Ohlsson. Kostar endast 199 kronor.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress