Albertino - "Den lilla ponnyn med energi för fem hästar"
 
Igår var Albertino väldigt, väldigt het. Det snöade, var kallt och han hade vilat en dag. Ridpasset började därför med att han fick ledas runt några varv på banan. Annars stod han bara och skrapade och viftade med sina framben, irriterad över att jag bromsade honom.  När vi väl kom igång var han så fin. Gick stadigt i form, tramapade på bra med bakbenen och var lösgjord och fin. Jag fick såklart jobba mycket med halvhalter och övergångar för att han inte skulle springa ifrån mig och tack vare det jobbet var han lyhörd och uppmärksam på mig under hela ridpasset. I början kunde han inte ta till sig mina signaler utan var väldigt understimulerad med för mycket energi. När han väl går att kommunicera med ger han en jättefin ridkänsla. Det känns alltid som att han är i sitt livs form. Idag hoppas jag att han är med mig mentalt från början till slut. Det blev i alla fall inga glädjeskutt igår vilket är tacksamt för min rygg.
 
Han tycker att det är sååå kul att få jobba, ju anstängande desto roligare!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress