Albertino har nu bott hos mina föräldrar i drygt en vecka. Anledningen till flytten har jag skrivit i ett tidigare inlägg, bara att scrolla ner några inlägg. Jag har bytt medryttare till honom. Min syster rider honom nu en gång i veckan, varje tisdag. Idag red hon Albertino för första gången på flera år och det ska ha gått bra. De hade till och med överlevt en galopp. Jag rider Albertino fyra dagar i veckan så han får fem stycken ganska hårda men varierande pass. Två dagar får han vila med promenad och gos. Jag får tre hästfria dagar, det vill säga en mer än tidigare. Albertino verkar trivas med att stå uppstallad hos mina föräldrar och acceptera att min familj tar hand om honom. Det absolut bästa hade varit att jag hade hanterat honom hela tiden, sju dagar i veckan men jag kan inte ha dåligt samvete för att jag fokuserar på mina studier. 

Denna veckans träningsupplägg ser ut såhär:
Måndag: Hoppning 
Tisdag: Ridbanan med syster
Onsdag: Vila 
Torsdag: Uteritt
Fredag: Dressyrpass
Lördag: Vila 
Söndag: Uteritt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress