26 september 2018

Klockan Åtta

Allmänt

Jag har som mål att vara klar med alla dagens sysslor klockan åtta och bara sätta mig ner framför datorn med kvällsmaten uppdukad. Sedan varva ner och göra mig redo för morgondagen med sju timmars sömn. Idag har dagen mestadels bestått av programmering. Jag har också varit hos en osteopat som var väldigt duktig! För första gången på många år med kronisk smärta känner jag inte någon ömmhet eller smärta överhuvudtaget i varken nacke eller rygg. Det känns verkligen annorlunda och konstigt men på ett positivt sätt. Jag kom på mig själv att sitta rakt i förarsätet på min bil när jag körde hem från Växjö ikväll. Det känns somsagt väldigt ovant men samtidigt väldigt bra. Nu har jag lovat mig själv att gå till idrottskliniken regelbundet. Albertino hälsade jag på lite snabbt och gav hö när jag var påväg till Växjö i eftermiddag. Det har regnat och blåst hela dagen och jag vet hur het han kan bli då så jag meddelade hans medryttare att de skulle hålla sig inne i ridhuset ikväll. Jag red ett väldigt bra lydnadspass på Albertino igår men man vet aldrig hur han väljer att använda sin energi, dvs på ett bra eller dåligt sätt.
 
Imorgon väntas en lång pluggdag men på kvällen har jag tomt i min kallender och ska varken till stallet eller jobbet. Kankske bjuder kvällen på ännu mer plugg, antagligen lite diskning men jag hoppas hinna kolla på en bra film, baka eller något annat roligt och energigivande. 
 
Kajsa

Hej!
Läser din blogg, gillar verkligen den! Har bara en fråga. Hur kommer det sig att du aldrig publicerar närbilder på dig själv utan filter? Du är ju så fin!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress