6 september 2018

STOLT

Allmänt

Igår blev jag så otroligt stolt över min ponny. Det var premiärturen för Linn och hon klarade av Albertino galant (förutom att han drog upp huvudet för att äta löv men det gör han även för mig.) Jag, Linn och hennes syster red ut tillsammans. Jag med Q , Linn med Albertino och Linns syster med sin ungponny. Deras mamma följde också med, med sin hund. Till en början fick Albertino gå först. När jag fick hem honom för några år sedan accepterade han inte att gå efter någon utan ville alltid vara längst fram. Igår var han dock väldigt lugn och gjorde inte minsta anmärkning att börja trava och efter ett tag fick han ta plats längst bak i ledet och somsagt intresserade maten honom mycket mer än hästarna framför. Han lufsade på med tyglarna hängandes som världens bästa barnponny. Lika duktig var han i stallgången när Linn gjorde i ordning honom. Han stod helt stilla när hon tränsade och så vidare. Med mig blir han alltid taggad och vill ut på banan så fort som möjligt. Det är skönt (och lite frustrerande) att han kan uppföra sig med andra och endast busar till det med mig. Jag tycker det är väldigt roligt med hans arbetsinställning och bidrar självklart en del till hans "springa upp till ridhuset så fort som möjligt och vägra avsluta passet"-beteende. Idag ska Linn och hennes mamma ta hand om Albertino på egen hand och jag känner mig inte det minsta orolig över hur det kommer att gå. Min ponny är ju så förståndig. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress