18 september 2018

Tågjakt

Allmänt

Veckorna går in i varandra och nu är det redan tisdag vecka 38! 

Igår jobbade jag mitt första pass på mitt nya jobb, nämligen som kassörska på Willys. Arbetstiderna på Electrolux passade inte riktigt in i mitt schema men jag hoppas att det kommer att bli fler och kortare jobbpass på Willys. Jag bor endast några hundra meter från Willys och mycket närmre till jobbet kan man ju inte ha! Mycket välkomnande och trevliga kollegor har jag också och det är det absolut viktigaste för att jag ska trivas på en arbetsplats.

Idag var jag i skolan på förmiddagen och i stallet vid lunchtid. Albertino och jag red ut och han var verkligen pigg, frammåt och mjuk. Det har varit riktig sommarväder hela dagen med strålande sol och 25 grader. Det vill säga Albertinos favoritväder. (Jag själv trivs mycket bättre i -25° och snöstorm.) Jag red ut med Albertino på galoppslingan runt ridhuset. Där är fullt med ängar och riktigt fin miljö och underlag. Ridvägen går från ridhuset, upp till järnvägen och tillbaka runt ridhuset igen. Albertino var så glad att han endast kunde gå i sina egenpåhittade gångarter "spansk skritt" och "takt". Trav och galopp gjck fint... ..tills det kom ett tåg som Albertino satte efter. Han brydde sig inte ens om att försöka galoppera förbi någon häst på framhoppningen i söndags men ett tåg(?) blir han jättehet och vill tävla med. Ni kan ju gissa vem som vann, men säg det inte till Alberino, 23åringen som blir mer och mer omogen för varje dag... Efter den "lilla incidensen" gick Albertino rikigt fin med en hög form och trampade under sig som aldrig förr. Han vet hur han ska göra för att få mitt hjärta att smälta för honom. Han har dessutom lärt sig att stå stilla i stallgången efter ritten, innan ritten är det för närvarande en hel del överskottsenergi som ställer till det för honom. 

 
Efter stallet åkte jag på möte till ett företag som jag eventulellt ska göra mitt examensarbete hos. Jag har även ett möte inbokat med ett annat företag denna vecka och jag hoppas innerligt att någon av dessa kan ge mig ett intressant problem att lösa. Det känns nästan lite overkligt att jag tar examen i vår. Jag kommer verkligen att sakna min fina klasskompisar och mentorer.

Snart är det dags att lägga sig för min del. Jag har redigerat bilder från klassalbumet och sorterat en hel del på minneskortet. Imorgon har jag fått som uppdrag att fotografera när min klass monterar en mobil zipline. Jag vet inte om det innebär att jag kan slippa undan monteringsarbetet om jag gömmer mig bakom kameran? Såklart tillför man det man kan till alla projekt och jag som är 110% teoretiker hjälper antagligen till bäst i det praktiska arbetet genom att inte göra något. Fina kort är alltid mer uppskattat än avskurna fingrar. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress