24 september 2018

Veckostarten

Allmänt

Såhär började min vecka, på Albertinos rygg innan soluppgången. Jag var ledig idag och passade på att vara ute i stallet vid halv 6 och hjälpa till med utsläppet. Jag insåg sedan att det var riktigt kallt ute, runt nollan. (Kolla på Albertinos lugg, helt frostig.) Jag red dock i endast en långärmad tröja då jag tyckte att det kändes mycket varmare än det egentligen var. Jag erkänner att det blev lite kallt under passet eftersom det blåste mycket. Efter passet var det helt lagom då jag fick springa som en tok och leta efter Albertino som lyckades ta sig ur sin box. Jag blev orolig att han var på vägen men självklart var han i en hage och åt gott gräs. Jag kollade såklart i alla hagar först men han måste ha gömt sig under en sten. Han var i alla fall mycket nöjd över att ha fått beta lite extra. Han har så mycket energi nu när det är kyligare ute. Dessutom har jag rakat honom. Energin är verkligen ett lyxproblem men just nu mest bara ett problem... 

Vecka 39
Måndag: Uteritt med Albertino, följt av shopping i Växjö och tandläkarbesök. 
Tisdag: Lydnadspass med Albertino & ett ridpass med Q.
Onsdag: Besök hos otropeden & träffa kompis i Växjö på kvällen. Linn rider Tino.
Torsdag: Pluggdag, Linn rider Tino.

Fredag: Albertino vilar &jag rider ett dressyrpass med Q.
Lördag: Dressyrträning med Q, Albertino rids.
Söndag: Jobb 10 - 13, Albertino rids.
 

Köpte dessa rosa gummistövlar idag, stl 34 199:.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress